У розділі матеріалів: 49 Показано матеріалів: 41-49 |
Сторінки: « 1 2 3 4 5 |
Вірус
під назвою «ранній розвиток дітей» уразив багатьох молодих батьків у
великих містах. Усі раптом зацікавилися навчанням читання з двох років,
англійської мови й музики — з трьох, далі за наростаючою: драмгурток,
гурток із фото, хореографія тощо... |
10 найважливіших речей, яким батьки можуть навчити дитину. |
Поради щодо спілкування із гіперактивними дітьми:
*У своїх взаєминах з дитиною підтримуйте позитивну установку. Хваліть її щоразу, коли вона на це заслужила, помічайте успіхи. *Уникайте повторення слів «не має» і «не можна». *Розмовляйте стримано, спокійно, м’яко. *Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
*Завдання повинні бути простими і конкретними «почисти зуби, а тепер одягайся», а не «збирайся до школи». *Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію. *Під час ігор обмежуйте дитину лише одним партнером. Уникайте неспокійних, галасливих друзів (сусідів за столом). *На робочому місці дитини (і в кімнаті) має бути якомога менше предметів. Речі повинні бути складені так, щоб не відволікати увагу.
|
Поради щодо спілкування з дітьми раннього віку із затримкою мовного розвитку:
*Вводьте в предметні дії активне мовлення (показ предметів з емоційно насиченою розповіддю).
*Організовуйте співпрацю з дитиною за принципом «давай разом» (хорове промовляння, гра за ролями). *Впроваджуйте ігри з імітацією. Саме вони сприятимуть викликанню (наслідуванню) мовлення у дитини.
*Кожну нову іграшку і спосіб гратися з нею показуйте малюку, організовуйте спільну гру.
*Не пропонуйте дитині багато іграшок чи книг та не залишайте її надовго самою. *Говоріть до дитини чітко і ясно та вимагайте від неї чіткої вимови. *Говоріть якомога більше з малюнок, читайте книжки, разом слухайте платівки, підспівуючи чи підтанцьовуючи.
|
Поради щодо спілкування із сором΄язливою дитиною:
*Уникайте висловів:«мені не вдасться», «я не зумію», «я не впевнена (ий)» тощо. *Окресліть коло своїх вимог щодо мовлення дитини та дотримуйтесь їх. *Вводьте нові завдання (за аналогією, варіант з ускладненням, завдання з використанням схем, таблиць, сигнальних карток, з новими правилами виконання тощо) поступово. *Грайте в театр, тому що, сховавши обличчя за ширмою, говорячи від імені ляльки, дитина почуватиметься впевненіше. *Грайте в сюжетно-рольові ігри, щоб навчити дитину використовувати в своєму побутовому мовленні заготовлені штампи. Доречними будуть і ігри-добавлянки.
*Допомагайте дитині в її починаннях (і мовних зокрема), підтримуйте її.
*Підвищуйте самооцінку дитини похвалою. «Захвалити» людину із заниженою самооцінкою неможливо.
|
Поради щодо спілкування з агресивними дітьми:
*Не розмовляйте з такою дитиною на підвищених тонах (тим самим ви підключитесь до її збудження і спровокуєте підсилення агресивних проявів). *Розмовляйте спокійною, плавною мовою. Речення повинні бути простими; уникайте складних зворотів.
*Прищеплюйте навички спілкування з людьми (доцільно розучувати та програвати зразки висловлювань в тій чи іншій ситуації). *Дозвольте дитині визволитись від емоцій (для вираження гніву можна використовувати гумові іграшки, «мішечки злості», інвентар для занять спортом, рвання паперу тощо). *Агресивні прояви знімайте, концентруючи увагу на руках малюках, стискаючи їх з певним зусиллям. Гіпернапруження змінюватиметься релаксацією м΄язів тіла та мовного апарату зокрема. Агресія ставатиме меншою.
*Демонструйте своїм прикладом миролюбне ставлення до людей.
|
Скільки слів повинна знати ваша дитина?
Чи є якісь межі, кількісні показники для кожного вікового етапу життя людини?
Такі межі існують.
Словник кожної людини поділяється на пасивний і активний. Активний словник охоплює слова, які людина не тільки розуміє, а й повсякденно користується ними. Кількість слів в активному словнику людини визначає багатство і культуру її мови. Пасивний словник - це слова, які людина розуміє, але не завжди вживає. Пасивний словник завжди більший за активний.
Активний словник малюка постійно збільшується, він становить:
• до 1 року 6 місяців - 10-15 слів;
• у кінці 2 року - 300 слів;
• у кінці 3 року - 1000 слів;
• в 4 роки - 2 500 слів;
• в 5 років - 3 500 слів;
• в 6 років - 4 000 слів;
• в 7 років - 4 500 слів.
У дорослої людини словник нараховує 6- 8 тисяч слів.
|
Анатомо-фізіологічні:
*Внутрішньоутробні ураження головного мозку.
*Травми головного мозку.
*Соматичні хронічні захворювання.
*Хвороби носа, глотки, гортані, патології артикуляційного апарату, недостатній розвиток моторики.
*Затримки психічного розвитку.
Психічні та соціальні:
*Психотравми.
*Неправильне виховання в сім’ї. *Перевантаження мовним матеріалом. *Переучування ліворукості.
|
-Як розвивати мовлення дітей?
-Якщо Вас турбує мовлення вашої дитини будьте готові до наступних питань, які ви можете почути від логопеда:.... -Правила мовлення. - Поради логопеда. |
|