Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [24] Різні статті [3] для батьків [22]


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Організація художньо-мовленнєвої діяльності

Одним із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток  мовлення дітей у логопедичній групі є використання художньо-мовленнєвої діяльності .

 Це особливий вид , який органічно поєднує в собі художнє слово, драматичну дію, поетику, живопис, музику та літературу. Він допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, викликаючи естетичні почуття та емоції в ході театралізованого дійства.
         Усю роботу ми проводимо як на спеціальних заняттях,так і у повсякденному житті.

Педагоги групи- логопед та вихователі- тісно співпрацюють , прагнуть створення єдиного підходу в корекційно-виховній роботі . Цьому сприяє створення спільного плану роботи.

 У ньому можна виділити чотири провідних складових;

1)    сприймання на слух та розуміння дітьми змісту художніх творів;

 2)    відтворення змісту і виконавча діяльність (декламування, відповіді на запитання, переказування, бесіда за ілюстраціями, узагальнюючі бесіди, читання за ролями тощо);

3)    театралізована діяльність (інсценування, театральні вистави);

 4)    творчо-імпровізаторська діяльність (ігри-драматизації, ігри за сюжетами літературних творів, словесно-поетична творчість).

           Займаючись з дітьми педагоги групи намагаються  прилучати дітей до слухання, вивчення напам'ять та розігрування малих поетичних фольклорних творів. Організовуємо тематичні вечори розваг, присвячені українській народній творчості (фольклорні заняття). Ознайомлюємо  дітей з щедрівками, колядками, посівалками, спонукаємо запам'ятовувати їхній зміст, розігрувати "різдв'яні розваги".

Стимулюємо  до самостійного загадування загадок у відповідних побутових та життєвих ситуаціях. Вчимо  розуміти зміст приказок, прислів'їв, співвідносити їх з реальними життєвими ситуаціями.

Продовжуємо знайомити дітей з новими соціально-побутовими та фантастичними казками. Вчимо розуміти, сприймати виразні засоби казки: фантастичні перетворення, чарівні речі,  повтори, вставні пісеньки, зачини, кінцівки. Розуміти, що казка - це фантастика, олюднення тварин, речей. Знати напам'ять кілька зачинів, кінцівок, самостійно їх використовувати в процесі розповідання знайомих казок. Відповідати на запитання за змістом казки, самостійно розповідати знайомі казки у вільний час; висловлювати своє ставлення до героїв казок, оцінювати їхні вчинки. Впізнавати назву казки за описом героїв, ілюстраціями та уривками з тексту казки (казкові вікторини).  Ознайомлюємо з народними казками інших народів.

       Читаємо дітям твори українських класиків літератури та сучасних українських письменників.

        Залучаємо  дітей до тривалого чергування (впродовж тижня) в куточку книги; влаштовуємо "групову бібліотеку", залучаємо дітей до роботи в ній.

 При читанні  дітям казки та казкових сюжетів-сценаріїв використовуємо ілюстрації, репродукції, презентації, фотографії.

Театралізована діяльність у дошкільному віці - один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини. Вона сприяє розвитку у дошкільнят фантазії, виникнення у їхній уяві яскравих образів літературних героїв, казкових персонажів. Крім того, малюки вдаються до виразного втілення психологічних особливостей персонажів, самостійно добирають для них засоби мовленнєвої інтонації та зовнішньої виразності ( виразні рухи: рук - жести, обличчя - міміка, всього тіла - пантоміміка).

 Стан мовленнєвих умінь та навичок у дітей логопедичної групи безпосередньо пов'язаний зі станом розвитку дрібної моторики пальців рук. Саме тому, пальчикова гімнастика та розвиток дрібної моторики набуває особливого корекційного спрямування. Основним обєктом, що забезпечує дитині можливість самовираження , накопичення досвіду та його корекції в процесі самостійної гри тривалий час , є ляльки, які роблять можливим безпосереднє вираження почуттів .

          Завдання лялькотерапії в корекційно-виховній роботі – не лише вдосконалення дрібної моторики руки і координації рухів, а й вирішення корекційних завдань із подолання фонетико-фонематичного чи загального недорозвитку мовлення. За допомогою ляльки дитина краще засвоює і навчальний матеріал, і різні способи вираження емоцій, почуттів, станів,рухів, які у звичайному житті з яких-небудь причин дитина не може або не дозволяє собі проявляти . У своїй роботі ми використовуємо рукотворні пальчикові ляльки та ляльки – рукавички .

Так як ми працюємо з дітьми середнього та старшого дошкільного віку, ми систематично організовуємо  ігри-драматизації та імпровізації (розігрування сюжету без попередньої підготовки). Традиційно використовуємо в роботі з дітьми різні види театрів: настільний, тіньовий, пальчиковий, ляльковий,театр масок.
Театрально-ігрове дійство об’єднує велику кількість дітей. Вони – режисери і артисти, костюмери й гримери, вони ж і глядачі . На добрих вчинках дитина виховується, вчиться аналізувати власну поведінку, розуміти своїх однолітків, дорослих. Діти відчувають особливе задоволення від результату своєї діяльності.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (20.07.2014)
Переглядів: 2733 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Сертифікат
Вартість сертифікату 20 грн.


Пошук за тегами
агресивна дитина rлюкофон rлюкофон у логопедичній практиці затримка мовного розвитку Кубики історій гіперактивна дитина логопедичне заняття поради батькам Логопедичний масаж автоматизація звука Л практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна Автоматизація звука Р Диференціація С-Ш Глюкофон глюкофрн у логопедії Методичні посібники Навчальні посібники звязне мовлення логічні ігри Артикуляційна гімнастика Скарбничка для батьків буклети Ігри з буквами Конспекти занять для дітей Презентації дидактичні ігри готуємо руку до письма заняття Гра Дислексія Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Дисграфія Словесні ігри Конспект заняття логопедична гра Зондовий масаж Автоматизація звука С Оптична дисграфія Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків дидактична гра Алфавит логопедичний зошит автоматизація звука Ш ІКТ види переказу буклет виховні заходи Диференціація звуків С-Ш Мнемотехника відео артикуляції звуків Використання сенкану атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л ІРЦ ЗНМ Автоматизація звука Ж Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова Автоматизація звуків Автоматизація Ш антистрес Конспекти занятть для дітей пори року ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї вірші для масажу Су-Джок абетка-розмальовка гімнастика для очей відео-гра відеогра індивідуальна робота аутизм звуконаслідування Буквар викликаємо голосні звуки викликаємо звуки Автоматизація Р автоматизація Р -ДР-ТР- міжпівкульна взаємодія Автоматизація звука Ч букви и-е інклюзія в дитячому садочку біоенергопластика Презентація воркшоп свистячі звуки


Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б
Спільнота освітян УМІТИ ВЧИТИ


Пошук по сайту


Календар


Погода