Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [24] Різні статті [3] для батьків [22]


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Корекційні напрями роботи щодо подолання порушень писемного мовлення у молодших школярів

Порушення читання і письма (дислексії і дисграфії) є найпоширенішими дефектами мовлення у дітей молодшого шкільного віку.З кожним роком в початкових класах загальноосвітніх  шкіл збільшується кількість дітей з   порушенням  писемного  мовлення.  Розлади читання і письма  негативно впливають на весь процес навчання, на шкільну адаптацію дітей, на формування особистості і характер всього психічного розвитку дитини.

Саме  тому,   основне завдання вчителя-логопеда в школі - це  своєчасне  виявлення та   попередження  порушення письма і читання, а при неможливості пропедевтичної роботи – своєчасне усунення  помилок  з метою недопущення їх переходу на подальше навчання.Виправлення вад писемного  мовленняскладний і довготривалий процес. Як  свідчить  практика, для вибору   оптимальних  шляхів корекції  необхідна  чітка  діагностика  стану  мовлення  в  цілому,  окремих  його  компонентів,  а також  урахування  віку  дитини  та  індивідуальних особливостей.

На  основі  аналізу  науково-методичної  літератури  та  власного  багаторічного  досвіду  можна  виділити  основні  напрямки  корекційної  роботи  щодо  подолання  порушень  писемного  мовлення  у  молодших школярів.

Дисграфія на основі порушення мовного аналізу і синтезу:

-Аналіз речень і синтез слів у реченні

-Розвиток навички складового аналізу і складового синтезу

-Розвиток навички фонематичного аналізу і фонематичного синтезу

Аграматична дислексія і аграматична дисграфія:

-Уточнення і ускладнення структури речення

-Розвиток функції словозміни

-Розвиток вміння морфологічного аналізу слова

Акустична дисграфія та  артикуляторно-акустична:

-Розвиток фонематичного сприймання

-Навчання простим і складним формам звукобуквенного аналізу й синтезу слів

-Уточнення та співставлення звуків у вимові з опорою на слухове сприймання, а також на тактильні та кінетичні відчуття

-Виділення визначених звуків на рівні складу, слова, словосполучення, речення, тексту

-Визначення місця звука щодо інших

Оптична дислексія і оптична дисграфія:

-Розвиток зорового сприймання і зорового гнозису

-Уточнення і розширення обсягу зорової памяті

-Формування просторового сприймання і просторових уявлень

-Диференціація букв, які змішуються ізольовано, у складах, у словах, у тексті

      Корекційна  робота  з  дітьми-дисграфіками  дає  позитивні  наслідки,  коли  вчитель-логопед  надає   логопедичним заняттям  таку  форму,  в якій здійснюється  не  тільки  корекція мовленнєвого  порушення,  а  водночас  розвивається  увага,  пам'ять,  логічне  мислення,  різні  форми  самоконтролю.

      Доцільно  використовувати  комплексно-ігровий  метод  організації  корекційних  занять (коли  заняття  проводяться  за  єдиною  темою  або  сюжетом) це  сприяє  активізації  мовлення,  розвитку  пізнавальних  процесів  та  розвитку  творчих  здібностей  у  молодших  школярів.Наприклад,  це  можуть  бути  казкові сюжети,  віртуальні  мандрівки,  пригоди, елементи  сюжетно-дидактичної  гри.Практичний  досвід  доводить,  що  такі  заняття  сприймаються  учнями  молодших  класів з  великою  зацікавленістю  і  приносять  високі  результати  в  здійсненні  логокорекційної  роботи.

 

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (19.05.2014)
Переглядів: 4924 | Теги: Дислексія, Дисграфія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Сертифікат
Вартість сертифікату 20 грн.


Пошук за тегами
мовленнєвий розвиток агресивна дитина rлюкофон rлюкофон у логопедичній практиці затримка мовного розвитку гіперактивна дитина Скарбничка для батьків Диференціація С-Ш поради батькам практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Мнемотехника Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна ікт Навчальні посібники Методичні посібники глюкофон глюкофрн у логопедії буклети Конспекти занять для дітей Ігри з буквами Дидактичні ігри Готуємо руку до письма презентації Гра Автоматизація звука Р Дислексія Посібник Зондовий масаж Автоматизація звука С Дисграфія Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків алфавит Логопедичний зошит заняття Мнемотаблиці Конспект заняття види переказу звязне мовлення буклет виховні заходи Диференціація звуків С-Ш відео артикуляції звуків Використання сенкану Оптична дисграфія дидактична гра атестація педагогічних працівників логопедичні схеми-завдання Словесні ігри логопедичне заняття логопедична гра Автоматизація звука Ж Логопедичний масаж диктанти Автоматизація звука З автоматизація звука Ш Логічні ігри Голосні звуки Автоматизація звуків Автоматизація Ш звуковий аналіз слова Антистрес Пори року ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї графо-моторні навички Диференціація звуків р-л вірші для масажу Су-Джок абетка-розмальовка гімнастика для очей відео-гра відеогра індивідуальна робота звуконаслідування Буквар викликаємо голосні звуки викликаємо звуки аутизм Автоматизація Р автоматизація Р -ДР-ТР- Конспекти занятть для дітей Автоматизація звука Ч інклюзія ІРЦ ЗНМ автоматизація звука Л букви и-е міжпівкульна взаємодія інклюзія в дитячому садочку біоенергопластика Презентація воркшоп Артикуляційна гімнастика свистячі звуки


Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б
Спільнота освітян УМІТИ ВЧИТИ


Пошук по сайту


Календар


Погода