МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ДЛЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ
ЦЕНТРІВ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ
КАТЕГОРІЙ (ТИПОЛОГІЇ) ОСВІТНІХ
ТРУДНОЩІВ У ОСІБ З ООП
ТА РІВНІВ ПІДТРИМКИ
В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
2021 рік
У методичних рекомендаціях подано перелік можливих особливостей розвитку дитини
з особливими освітніми потребами та наявних освітніх труднощів, що можуть бути їй
притаманні; наведено методичний інструментарій вимірювання ступеня їх прояву,
визначення бар’єрів, особливих освітніх потреб і стратегії подальшої підтримки.
Видання здійснено за підтримки Громадської Організації «КВАНТ РАЦІО»
ЗМІСТ
ВСТУП
І. АЛГОРИТМ ЗДІЙСНЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГОПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОМУ ЦЕНТРІ
(ПРИ ВИВЧЕННІ ОСОБИ ВІКОМ ВІД 3 ДО 18 РОКІВ)
ІІ. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ТРУДНОЩІ
ІІІ. ФУНКЦІОНАЛЬНІ ТРУДНОЩІ
ІІІ.1. Функціонально-мовленнєві труднощі
ІІІ.2. Функціональні зорові труднощі
ІІІ.3. Функціональні слухові труднощі (подані за назвою СОЦІОАДАПТАЦІЙНІ
(ОСОБИСТІСНІ, СЕРЕДОВИЩНІ) ТРУДНОЩІ)
ІV. НАВЧАЛЬНІ ТРУДНОЩІ
V. ФІЗИЧНІ ТРУДНОЩІ
VІ. СОЦІОАДАПТАЦІЙНІ/СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТРУДНОЩІ
VІ.1 Соціоадаптаційні труднощі (поведінкові труднощі, труднощі соціальної
комунікації та соціальної взаємодії)
VІ.2 Соціоадаптаційні труднощі у осіб з порушеннями слухової функції
VІ.3 Соціоадаптаційні труднощі у осіб з порушеннями зорової функції
VІІ. МЕТОДИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ОСВІТНІХ
ТРУДНОЩІВ У ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
ДОДАТОК 1. Система класифікації функції руки у дітей з церебральним
паралічем віком 4–18 років (Manual Ability Classification System)
ДОДАТОК 2. Система класифікацій великих моторних функцій
|