Альбом вправ № 1 входить в комплекс посібників по подоланню оптичної форми дисграфії у дітей молодшого шкільного віку.
Альбом по профілактиці оптичної дисграфії
Письмо-це знакова система фіксації мовлення ,що дозволяє за допомогою графічних елементів передавати інформацію.
Становлення функції письма відбувається лише за умов цілеспрямованого навчання у період опанування грамоти.Передумови її формування закладаються ще до початку навчання в школі.
Процес письма-складний багаторівневий акт, що складається із ряду операцій , які після навчання переходятьв автоматичний стереотип із єдинства акустичних,оптичних і кінетичних подразників.
Кожен із цих етапів протікає на основі умінь і навичок просторового орієнтування,що формується до 6р. при повноцінному розвитку дитини.
Недостатньо розвинені уміння і навички просторового розрізнення є одною з причин порушень письма у молодших школярів.
При оптичній дисграфії у дітей спостерігається :
- Порушення зорового сприймання, аналізу та синтезу;
- Порушення моторних координацій;
- Неточність уявлення про форму,колір,величину предмета;
- Недорозвинення пам’яті ,просторовогоорієнтування і уявлення;
- труднощі оптико-просторового аналізу;
- Несформованість оптичного образу літери.
Під час роботи з дітьми слід використовувати вправи,які допомагають розвинути у дитини :
- зорове сприймання(сприймання кольору,форми,розміру,величини предмета);
- буквений гнозис(сприймання кольору,форми,розміру,величини букви;диференційоване розміщення елементів букв);
- операції зорового аналізу та синтезу;
- об’єм зорової пам’яті (запам’ятовування форми, кольору, послідовності і кількості букв і предметів);
- просторове сприймання і уявлення(орієнтування в схемі власного тіла і орієнтування в оточуючому просторі);
- мовленнєві засоби,що відображають зорво-просторові відношення;
- зорово-моторні координації;
- вміння розрізняти букви,що заміщаються за оптичними ознаками.
|