Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [23]Різні статті [2]для батьків [22]


Відео-поради


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
и


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Затримка мовного розвитку у дитини- причини та ознаки
      Один з найбільш хвилюючих питань для батьків - розвиток мови у дитини. Вважається, що розвиток мови служить показником і розумового розвитку дитини. Це не завжди вірно. І має, швидше, зворотну тенденцію: при затримці мови у дитини сповільнюються навики спілкування і навчання. У більшості дітей до святкування другого дня народження або кількома місяцями пізніше відбувається справжній «вибух» розвитку мови. Протягом перших двох років життя дитина як би споглядає світ і накопичує інформацію. До двох років він вже готовий більш активно брати участь в навколишньому житті. До того ж до цього часу клітини мозку і м'язи мовного апарату вже в достатній мірі розвинені, щоб дитина почала виражати себе за допомогою слів. Але іноді трапляється так, що розвиток мовлення у дитини запізнюється.
Цьому може бути кілька причин.
1. Нерозвинені м'язи рота або слабкий м'язовий тонус особи.
Якщо дитина воліє м'яку їжу твердої, часто упускає їжу з рота під час їжі, дихає ротом, говорить мало і невиразно, чи в нього підвищене слиновиділення - це може означати, що у дитини недостатньо розвинені м'язи рота і губ. Дуже часто це відбувається, коли маляти рано віднімають від грудей. М'язи рота можна зміцнити нескладними ігровими вправами: · Дути і свистіти. Дуже дієві будь-які вправи, при яких треба з напругою зводити губи разом. Можна видувати мильні бульбашки, а ще дути на пір'їнку, намагаючись утримати його в повітрі. Дуже корисні іграшки, в які треба дути - дудки, свистки і т.д. · Смоктати. Частіше пропонуйте маляті пити сік через соломинку, як можна сильніше втягуючи щоки. Це дуже корисна вправа. · Імітувати звуки. Малюкові сподобається імітувати звуки різних тварин і птахів, а також предметів - поїзди, машини, дзвінків і сирен.
2. Недостатня концентрація слухового уваги.
Така дитина погано розуміє довгі фрази або не чує фонових шумів (шумів заднього плану). Постарайтеся привертати увагу дитини до кожного звуку і слова. Частіше читайте вашій дитині вголос, вибираючи книги, які дитина добре знає. Іноді замінюйте в тексті знайоме слово на інше, смішне, несподіване для дитини і привертайте увагу дитини до жарту. Показуйте дитині оточуючі його речі і називайте їх. Пояснюйте дитині, що саме ви робите в даний момент. Чітко вимовляєте слова і повторюйте фрази кілька разів.
3. Проблеми зі слухом.
Недостатньо гарний слух може значно сповільнити розумовий розвиток дитини. І якщо недостатній слух діагностований пізно, може бути упущений критичний час для стимуляції слухових проходів, що ведуть до слухових центрів мозку.

    У дитини може відбутися затримка розвитку мови, що призведе до уповільнення навичок спілкування і навчання. До нещастя, більшість проблем зі слухом виявляється досить пізно. Від початку погіршення слуху і до того часу, як ви можете помітити очевидні ознаки порушення слуху у вашої дитини, може пройти досить значний час.

Існує кілька ознак, залежно від віку дитини, за якими ви можете зрозуміти, чи все у нього гаразд зі слухом:

-немовля: повинно здригатися при сплеску руками в 1-2 метрах від нього й заспокоюватися при звуку вашого голосу;

-3-4-місячна дитина повинна проявляти відповідну реакцію на вашу усмішку і жести;

-7-місячна дитина повинна лопотати і повторювати за вами прості звуки;

-від 7 до 12 місяців: повинна повертати голову, чуючи знайомі звуки, і подавати голос у відповідь на звернену до нього людську мову.

Коли потрібно починати турбуватися?

         Педіатри виділяють наступні ознаки затримки мовного розвитку у дворічної дитини : · Дитина має в запасі менше 20 слів і не комбінує їх між собою. Термін «слова» в даному випадку зовсім не означає повноцінних виразних слів, а скоріше приналежність одного і того ж звуку одного й того ж об'єкту, наприклад звуки «Ба» повинні завжди означатиме «бабуся».

·  Вимовляє слова так невиразно, що ви розумієте лише половину з них. · Не грає і не взаємодіє з іншими дітьми.

· Не розуміє або не може відповісти на прості запитання.

· Не може дізнатися або назвати прості предмети зі свого оточення.

· Не може назвати когось із членів сім'ї.

Якщо ви виявили у своєї дворічної дитини  одну  або декілька з цих ознак, слід звернутися до педіатра.

Перше, що зробить лікар, це перевірить слух у вашої дитини. Незначні порушення слуху, наприклад, після вушної інфекції, можуть значно гальмувати розвиток мови.

Якщо зі слухом все нормально, лікар може припустити незначне відставання в розвитку. У цьому випадку, швидше за все, він запропонує вам почекати і поспостерігати за дитиною протягом 6-12 місяців, щоб подивитися, чи потрібно буде подальше лікування. Але не слід протягом цього періоду сидіти склавши руки.

Ваше завдання - допомогти дитині розвинути навички мовлення. Навіть якщо дитина відвідує логопеда, домашні вправи можуть зробити чудеса. Прийміть до уваги і те, що мовленнєвий розвиток хлопчика може злегка запізнюватися порівняно з мовним розвитком дівчаток. Вважається, що хлопчики починають говорити пізніше дівчаток. Правда, у хлопчиків з запізненням мовного розвитку і в два рази частіше діагностуються проблеми зі слухом або з розпізнаванням.

Джерело: https://www.facebook.com/notes/%D0%B2%D0%B3%D0%BE-%D0%BD%D1%82%D1%96%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82-%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D1%96-%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83-%D1%83-%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8/1975409316071604/

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (27.10.2017)
Переглядів: 326 | Теги: затримка мовного розвитку | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
мовленнєвий розвиток агресивна дитина затримка мовного розвитку гіперактивна дитина поради батькам дислексия Скарбничка для батьків довідник Артикуляційна гімнастика Логопедичний масаж практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Мнемотехника Професії в картинках ікт Алалия алалія моторна Життєве та педагогічне кредо Заикание Логічні ігри затримка психічного розвитку Диференціація С-Ш Навчальні посібники дисфонія Методичні посібники Ігри з буквами Дидактичні ігри Готуємо руку до письма презентації заняття Гра Ізографи Дислексія Посібник Мнемотаблиці Автоматизація звука Р Зондовий масаж Автоматизація звука С Конспект заняття Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит граматика Оптична дисграфія автоматизація звука Ш види переказу звязне мовлення буклет графічні символи виховні заходи Диференціація звуків С-Ш диференціація с-ц Дисграфія відео артикуляції звуків Використання сенкану автоматизація звука Л діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д логопедичне заняття диференціація г-х логопедична гра ЗНМ звук ж граматичні категорії диктанти Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Автоматизація звука Ж Автоматизація Ш Словесні ігри буклети Антистрес Конспекти занятть для дітей дрібна моторика дидактична гра ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї Конспекти занять для дітей вірші для масажу Су-Джок Алалія абетка-розмальовка звіт про роботу логопеда гімнастика для очей


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода