Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [24] Різні статті [2] для батьків [22]


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Затримка мовного розвитку у дитини- причини та ознаки
      Один з найбільш хвилюючих питань для батьків - розвиток мови у дитини. Вважається, що розвиток мови служить показником і розумового розвитку дитини. Це не завжди вірно. І має, швидше, зворотну тенденцію: при затримці мови у дитини сповільнюються навики спілкування і навчання. У більшості дітей до святкування другого дня народження або кількома місяцями пізніше відбувається справжній «вибух» розвитку мови. Протягом перших двох років життя дитина як би споглядає світ і накопичує інформацію. До двох років він вже готовий більш активно брати участь в навколишньому житті. До того ж до цього часу клітини мозку і м'язи мовного апарату вже в достатній мірі розвинені, щоб дитина почала виражати себе за допомогою слів. Але іноді трапляється так, що розвиток мовлення у дитини запізнюється.
Цьому може бути кілька причин.
1. Нерозвинені м'язи рота або слабкий м'язовий тонус особи.
Якщо дитина воліє м'яку їжу твердої, часто упускає їжу з рота під час їжі, дихає ротом, говорить мало і невиразно, чи в нього підвищене слиновиділення - це може означати, що у дитини недостатньо розвинені м'язи рота і губ. Дуже часто це відбувається, коли маляти рано віднімають від грудей. М'язи рота можна зміцнити нескладними ігровими вправами: · Дути і свистіти. Дуже дієві будь-які вправи, при яких треба з напругою зводити губи разом. Можна видувати мильні бульбашки, а ще дути на пір'їнку, намагаючись утримати його в повітрі. Дуже корисні іграшки, в які треба дути - дудки, свистки і т.д. · Смоктати. Частіше пропонуйте маляті пити сік через соломинку, як можна сильніше втягуючи щоки. Це дуже корисна вправа. · Імітувати звуки. Малюкові сподобається імітувати звуки різних тварин і птахів, а також предметів - поїзди, машини, дзвінків і сирен.
2. Недостатня концентрація слухового уваги.
Така дитина погано розуміє довгі фрази або не чує фонових шумів (шумів заднього плану). Постарайтеся привертати увагу дитини до кожного звуку і слова. Частіше читайте вашій дитині вголос, вибираючи книги, які дитина добре знає. Іноді замінюйте в тексті знайоме слово на інше, смішне, несподіване для дитини і привертайте увагу дитини до жарту. Показуйте дитині оточуючі його речі і називайте їх. Пояснюйте дитині, що саме ви робите в даний момент. Чітко вимовляєте слова і повторюйте фрази кілька разів.
3. Проблеми зі слухом.
Недостатньо гарний слух може значно сповільнити розумовий розвиток дитини. І якщо недостатній слух діагностований пізно, може бути упущений критичний час для стимуляції слухових проходів, що ведуть до слухових центрів мозку.

    У дитини може відбутися затримка розвитку мови, що призведе до уповільнення навичок спілкування і навчання. До нещастя, більшість проблем зі слухом виявляється досить пізно. Від початку погіршення слуху і до того часу, як ви можете помітити очевидні ознаки порушення слуху у вашої дитини, може пройти досить значний час.

Існує кілька ознак, залежно від віку дитини, за якими ви можете зрозуміти, чи все у нього гаразд зі слухом:

-немовля: повинно здригатися при сплеску руками в 1-2 метрах від нього й заспокоюватися при звуку вашого голосу;

-3-4-місячна дитина повинна проявляти відповідну реакцію на вашу усмішку і жести;

-7-місячна дитина повинна лопотати і повторювати за вами прості звуки;

-від 7 до 12 місяців: повинна повертати голову, чуючи знайомі звуки, і подавати голос у відповідь на звернену до нього людську мову.

Коли потрібно починати турбуватися?

         Педіатри виділяють наступні ознаки затримки мовного розвитку у дворічної дитини : · Дитина має в запасі менше 20 слів і не комбінує їх між собою. Термін «слова» в даному випадку зовсім не означає повноцінних виразних слів, а скоріше приналежність одного і того ж звуку одного й того ж об'єкту, наприклад звуки «Ба» повинні завжди означатиме «бабуся».

·  Вимовляє слова так невиразно, що ви розумієте лише половину з них. · Не грає і не взаємодіє з іншими дітьми.

· Не розуміє або не може відповісти на прості запитання.

· Не може дізнатися або назвати прості предмети зі свого оточення.

· Не може назвати когось із членів сім'ї.

Якщо ви виявили у своєї дворічної дитини  одну  або декілька з цих ознак, слід звернутися до педіатра.

Перше, що зробить лікар, це перевірить слух у вашої дитини. Незначні порушення слуху, наприклад, після вушної інфекції, можуть значно гальмувати розвиток мови.

Якщо зі слухом все нормально, лікар може припустити незначне відставання в розвитку. У цьому випадку, швидше за все, він запропонує вам почекати і поспостерігати за дитиною протягом 6-12 місяців, щоб подивитися, чи потрібно буде подальше лікування. Але не слід протягом цього періоду сидіти склавши руки.

Ваше завдання - допомогти дитині розвинути навички мовлення. Навіть якщо дитина відвідує логопеда, домашні вправи можуть зробити чудеса. Прийміть до уваги і те, що мовленнєвий розвиток хлопчика може злегка запізнюватися порівняно з мовним розвитком дівчаток. Вважається, що хлопчики починають говорити пізніше дівчаток. Правда, у хлопчиків з запізненням мовного розвитку і в два рази частіше діагностуються проблеми зі слухом або з розпізнаванням.

Джерело: https://www.facebook.com/notes/%D0%B2%D0%B3%D0%BE-%D0%BD%D1%82%D1%96%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82-%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D1%96-%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83-%D1%83-%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8/1975409316071604/

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (27.10.2017)
Переглядів: 1015 | Теги: затримка мовного розвитку | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Сертифікат
Вартість сертифікату 20 грн.


Пошук за тегами
мовленнєвий розвиток агресивна дитина гіперактивна дитина поради батькам логопедичне заняття Диференціація С-Ш Ігри з буквами Логопедичний масаж практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна Логічні ігри Навчальні посібники затримка мовного розвитку Методичні посібники Скарбничка для батьків буклети Конспекти занять для дітей Дидактичні ігри Готуємо руку до письма заняття презентації Гра Автоматизація звука Р Дислексія Посібник Мнемотаблиці Дисграфія Словесні ігри Зондовий масаж Автоматизація звука С Диференціація звуків С-Ш Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків алфавит Логопедичний зошит граматика ікт види переказу графічні символи буклет виховні заходи логопедична гра дидактична гра Мнемотехника відео артикуляції звуків Використання сенкану атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л автоматизація звука Л граматичні категорії Автоматизація звука З автоматизація звука Ш Голосні звуки Автоматизація звуків Автоматизація звука Ж звуковий аналіз слова Автоматизація Ш диктанти Конспект заняття Антистрес звязне мовлення Конспекти занятть для дітей ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї вірші для масажу Су-Джок абетка-розмальовка гімнастика для очей відео-гра відеогра ЗНМ індивідуальна робота звуконаслідування аутизм Буквар викликаємо голосні звуки викликаємо звуки Оптична дисграфія інклюзія Автоматизація Р автоматизація Р -ДР-ТР- Автоматизація звука Ч ІРЦ Пори року Графомоторні навички букви и-е міжпівкульна взаємодія інклюзія в дитячому садочку біоенергопластика Презентація воркшоп свистячі звуки Артикуляційна гімнастика


Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б
Спільнота освітян УМІТИ ВЧИТИ


Пошук по сайту


Календар


Погода