Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [20]Різні статті [2]для батьків [22]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 5
Гостей: 4
Користувачів: 1
и bobenush


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії у дітей молодшого шкільного віку.

  Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії у дітей молодшого шкільного віку.                          

  Проблема порушень писемного мовлення в учнів нині є досить актуальною, адже в письмових роботах школярів простежуються стійкі специфічні помилки. Специфічні розлади письма отримали назву «дисграфія».
  Класифікують такі види дисграфій:
*артикуляторно-акустична;
*акустична;
*дисграфія на основі порушення мовного аналізу і синтезу;
*аграматична;
*оптична.
  З урахуванням порушень операцій фонемного розпізнавання,мовного аналізу та синтезу професор Л.Волкова та деякі інші фахівці видокремлюють фонематичну дисграфію.
   Фонематична дисграфія є досить поширеною в учнів молодшого шкільного віку.
У письмових роботах наявні такі специфічні помилки:
1.Заміни букв,таких фонетичних груп:
•глухі-дзвінкі (зуби-суби);
                                    •свистячі-шиплячі (машина-масина);
                                    •тверді-м’які (апельсин-апелсин);
                                    •африкати та їхні складові (яйце-яйсе);
                                    •голосні звуки (сани-сони).
2.Пропуски букв (школа-шкоа).
3.Вставляння букв (трава-тарава).
4.Перестановки букв,складів (молоток-мотолок).
 
 Усі ці помилки виникають внаслідок недорозвитку фонематичного сприймання, яке у школярів виявляється в нечіткості розрізнення подібних за звуковою структурою фонетичних рядів та у незавершеності процесу диференціації звуків.
  У дітей з фонематичною дисграфією простежуються значні труднощі в опануванні звукового аналізу.Їм важко виділити звук зі слова,назвати перший,останній звук,визначити послідовність,кількість і місце звуків,виконати поділ слова на склади,особливо в тому випадку,коли слово не промовляється вголос.
  Вчитель-логопед планує та проводить корекційну роботу з урахуванням виявлених причин і ознак порушень,структури дефекту, психологічних особливостей кожного учня.
                     
Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії:

Поглиблене
обстеження
усного та
писемного
мовлення,
виявлення
індивідуальних
особливостей
учнів

Виправлення
вад
звуковимови
(у разі
потреби)
Робота
над
мовним
аналізом і
синтезом

   Формування
фонематичного
  сприймання
(диференціація
фонем)           
                                                                                                                                                                                                                      

Розвиток
аналізу
структури
речення

Розвиток
фонематичного
аналізу і
синтезу
Розвиток
складового
аналізу і
синтезу

Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення-  порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними мовними розладами  унаслідок дефектів сприймання  і  вимови  фонем.

Можна виділити основні прояви, що характеризують цей стан:

*Недиференційована вимова пар або груп звуків.
В цих випадках один і той же звук може служити для дитини замінником двох або навіть трьох інших звуків. Наприклад: м’який звук  т’ вимовляється замість звуків с-ч-ш (сумка-тюмка,чашка-тяска,шапка-тятка)


*Заміна одних звуків іншими,такими,що мають більш просту артикуляцію.
Наприклад: Звук л вживається замість→р,звук ф→ш.У деяких дітей група свистячих і шиплячих звуків може бути замінена звуками т-д (собака-тобака).


*Зміщення звуків (нестійке вживання цілого ряду звуків в різних словах). Дитина може в одних словах вживати звуки правильно,а в інших-замінювати їх близькими по артикуляції або акустичними ознаками.   

 

  Автор: Жидких Інна

 

 

 
              

               

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (23.04.2014)
Переглядів: 1552 | Теги: фонематична дисграфія | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!

3-4квітня 2018року в м. Київ відбудеться ІІ-га міжнародна науково - практична конференція «Проблеми навчання, виховання та корекції розвитку дітей з аутистичними та інтелектуальними порушеннями в інклюзивних закладах освіти»



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
агресивна дитина гіперактивна дитина поради батькам дислексия логопедичне заняття Документація вчителя-логопеда довідник Артикуляційна гімнастика практичний посібник Диференціація С-Ш бінарні заняття Мнемотехника Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна Життєве та педагогічне кредо Заикание Логічні ігри затримка психічного розвитку Навчальні посібники затримка мовного розвитку Конспекти занять для дітей Методичні посібники звязне мовлення Скарбничка для батьків Ігри з буквами Дидактичні ігри Готуємо руку до письма презентації заняття Гра Ізографи Дислексія Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Зондовий масаж Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит логопедична гра граматика Оптична дисграфія автоматизація звука Ш ікт види переказу Конспект заняття графічні символи буклет виховні заходи автоматизація звука Л Диференціація звуків С-Ш диференціація с-ц Дисграфія відео артикуляції звуків Використання сенкану діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників Автоматизація звука С логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д диференціація г-х дидактична гра звук ж Логопедичний масаж граматичні категорії ЗНМ Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Словесні ігри Звукові хатинки Автоматизація звука Ж Автоматизація Ш зимуючі птахи буклети диктанти Антистрес дрібна моторика казкотерапія Конспекти занятть для дітей Автоматизація звука Р ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї графо-моторні навички вірші для масажу Су-Джок звуки раннього та середнього онтоге


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода