Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [24] Різні статті [3] для батьків [22]


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії у дітей молодшого шкільного віку.

  Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії у дітей молодшого шкільного віку.                          

  Проблема порушень писемного мовлення в учнів нині є досить актуальною, адже в письмових роботах школярів простежуються стійкі специфічні помилки. Специфічні розлади письма отримали назву «дисграфія».
  Класифікують такі види дисграфій:
*артикуляторно-акустична;
*акустична;
*дисграфія на основі порушення мовного аналізу і синтезу;
*аграматична;
*оптична.
  З урахуванням порушень операцій фонемного розпізнавання,мовного аналізу та синтезу професор Л.Волкова та деякі інші фахівці видокремлюють фонематичну дисграфію.
   Фонематична дисграфія є досить поширеною в учнів молодшого шкільного віку.
У письмових роботах наявні такі специфічні помилки:
1.Заміни букв,таких фонетичних груп:
•глухі-дзвінкі (зуби-суби);
                                    •свистячі-шиплячі (машина-масина);
                                    •тверді-м’які (апельсин-апелсин);
                                    •африкати та їхні складові (яйце-яйсе);
                                    •голосні звуки (сани-сони).
2.Пропуски букв (школа-шкоа).
3.Вставляння букв (трава-тарава).
4.Перестановки букв,складів (молоток-мотолок).
 
 Усі ці помилки виникають внаслідок недорозвитку фонематичного сприймання, яке у школярів виявляється в нечіткості розрізнення подібних за звуковою структурою фонетичних рядів та у незавершеності процесу диференціації звуків.
  У дітей з фонематичною дисграфією простежуються значні труднощі в опануванні звукового аналізу.Їм важко виділити звук зі слова,назвати перший,останній звук,визначити послідовність,кількість і місце звуків,виконати поділ слова на склади,особливо в тому випадку,коли слово не промовляється вголос.
  Вчитель-логопед планує та проводить корекційну роботу з урахуванням виявлених причин і ознак порушень,структури дефекту, психологічних особливостей кожного учня.
                     
Напрямки корекційної роботи з подолання фонематичної дисграфії:

Поглиблене
обстеження
усного та
писемного
мовлення,
виявлення
індивідуальних
особливостей
учнів

Виправлення
вад
звуковимови
(у разі
потреби)
Робота
над
мовним
аналізом і
синтезом

   Формування
фонематичного
  сприймання
(диференціація
фонем)           
                                                                                                                                                                                                                      

Розвиток
аналізу
структури
речення

Розвиток
фонематичного
аналізу і
синтезу
Розвиток
складового
аналізу і
синтезу

Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення-  порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними мовними розладами  унаслідок дефектів сприймання  і  вимови  фонем.

Можна виділити основні прояви, що характеризують цей стан:

*Недиференційована вимова пар або груп звуків.
В цих випадках один і той же звук може служити для дитини замінником двох або навіть трьох інших звуків. Наприклад: м’який звук  т’ вимовляється замість звуків с-ч-ш (сумка-тюмка,чашка-тяска,шапка-тятка)


*Заміна одних звуків іншими,такими,що мають більш просту артикуляцію.
Наприклад: Звук л вживається замість→р,звук ф→ш.У деяких дітей група свистячих і шиплячих звуків може бути замінена звуками т-д (собака-тобака).


*Зміщення звуків (нестійке вживання цілого ряду звуків в різних словах). Дитина може в одних словах вживати звуки правильно,а в інших-замінювати їх близькими по артикуляції або акустичними ознаками.   

 

  Автор: Жидких Інна

 

 

 
              

               

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (23.04.2014)
Переглядів: 2685 | Теги: фонематична дисграфія | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Сертифікат
Вартість сертифікату 20 грн.


Пошук за тегами
агресивна дитина rлюкофон rлюкофон у логопедичній практиці затримка мовного розвитку Кубики історій гіперактивна дитина логопедичне заняття поради батькам Логопедичний масаж автоматизація звука Л практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна Автоматизація звука Р Диференціація С-Ш Глюкофон глюкофрн у логопедії Методичні посібники Навчальні посібники звязне мовлення логічні ігри Артикуляційна гімнастика Скарбничка для батьків буклети Ігри з буквами Конспекти занять для дітей Презентації дидактичні ігри готуємо руку до письма заняття Гра Дислексія Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Дисграфія Словесні ігри Конспект заняття логопедична гра Зондовий масаж Автоматизація звука С Оптична дисграфія Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків дидактична гра Алфавит логопедичний зошит автоматизація звука Ш ІКТ види переказу буклет виховні заходи Диференціація звуків С-Ш Мнемотехника відео артикуляції звуків Використання сенкану атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л ІРЦ ЗНМ Автоматизація звука Ж Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова Автоматизація звуків Автоматизація Ш антистрес Конспекти занятть для дітей пори року ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї вірші для масажу Су-Джок абетка-розмальовка гімнастика для очей відео-гра відеогра індивідуальна робота аутизм звуконаслідування Буквар викликаємо голосні звуки викликаємо звуки Автоматизація Р автоматизація Р -ДР-ТР- міжпівкульна взаємодія Автоматизація звука Ч букви и-е інклюзія в дитячому садочку біоенергопластика Презентація воркшоп свистячі звуки


Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б
Спільнота освітян УМІТИ ВЧИТИ


Пошук по сайту


Календар


Погода