Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [17]Різні статті [2]для батьків [21]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 3
Гостей: 2
Користувачів: 1
и kseniasnezhko


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Корекційні напрями роботи щодо подолання порушень писемного мовлення у молодших школярів

Порушення читання і письма (дислексії і дисграфії) є найпоширенішими дефектами мовлення у дітей молодшого шкільного віку.З кожним роком в початкових класах загальноосвітніх  шкіл збільшується кількість дітей з   порушенням  писемного  мовлення.  Розлади читання і письма  негативно впливають на весь процес навчання, на шкільну адаптацію дітей, на формування особистості і характер всього психічного розвитку дитини.

Саме  тому,   основне завдання вчителя-логопеда в школі - це  своєчасне  виявлення та   попередження  порушення письма і читання, а при неможливості пропедевтичної роботи – своєчасне усунення  помилок  з метою недопущення їх переходу на подальше навчання.Виправлення вад писемного  мовленняскладний і довготривалий процес. Як  свідчить  практика, для вибору   оптимальних  шляхів корекції  необхідна  чітка  діагностика  стану  мовлення  в  цілому,  окремих  його  компонентів,  а також  урахування  віку  дитини  та  індивідуальних особливостей.

На  основі  аналізу  науково-методичної  літератури  та  власного  багаторічного  досвіду  можна  виділити  основні  напрямки  корекційної  роботи  щодо  подолання  порушень  писемного  мовлення  у  молодших школярів.

Дисграфія на основі порушення мовного аналізу і синтезу:

-Аналіз речень і синтез слів у реченні

-Розвиток навички складового аналізу і складового синтезу

-Розвиток навички фонематичного аналізу і фонематичного синтезу

Аграматична дислексія і аграматична дисграфія:

-Уточнення і ускладнення структури речення

-Розвиток функції словозміни

-Розвиток вміння морфологічного аналізу слова

Акустична дисграфія та  артикуляторно-акустична:

-Розвиток фонематичного сприймання

-Навчання простим і складним формам звукобуквенного аналізу й синтезу слів

-Уточнення та співставлення звуків у вимові з опорою на слухове сприймання, а також на тактильні та кінетичні відчуття

-Виділення визначених звуків на рівні складу, слова, словосполучення, речення, тексту

-Визначення місця звука щодо інших

Оптична дислексія і оптична дисграфія:

-Розвиток зорового сприймання і зорового гнозису

-Уточнення і розширення обсягу зорової памяті

-Формування просторового сприймання і просторових уявлень

-Диференціація букв, які змішуються ізольовано, у складах, у словах, у тексті

      Корекційна  робота  з  дітьми-дисграфіками  дає  позитивні  наслідки,  коли  вчитель-логопед  надає   логопедичним заняттям  таку  форму,  в якій здійснюється  не  тільки  корекція мовленнєвого  порушення,  а  водночас  розвивається  увага,  пам'ять,  логічне  мислення,  різні  форми  самоконтролю.

      Доцільно  використовувати  комплексно-ігровий  метод  організації  корекційних  занять (коли  заняття  проводяться  за  єдиною  темою  або  сюжетом) це  сприяє  активізації  мовлення,  розвитку  пізнавальних  процесів  та  розвитку  творчих  здібностей  у  молодших  школярів.Наприклад,  це  можуть  бути  казкові сюжети,  віртуальні  мандрівки,  пригоди, елементи  сюжетно-дидактичної  гри.Практичний  досвід  доводить,  що  такі  заняття  сприймаються  учнями  молодших  класів з  великою  зацікавленістю  і  приносять  високі  результати  в  здійсненні  логокорекційної  роботи.

 

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (19.05.2014)
Переглядів: 2507 | Теги: Дислексія, Дисграфія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
Конкурс "Відео до уроку" «Учительський журнал on-line»

II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
агресивна дитина затримка мовного розвитку гіперактивна дитина поради батькам дислексия довідник Ігри з буквами Артикуляційна гімнастика Логопедичний масаж практичний посібник Дисграфія Диференціація С-Ш Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна ікт Життєве та педагогічне кредо Конспекти занять для дітей Заикание затримка психічного розвитку Методичні посібники Навчальні посібники Логічні ігри буклети Скарбничка для батьків Дидактичні ігри Готуємо руку до письма Автоматизація звука Р презентації Гра Дислексія Ізографи Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Зондовий масаж Автоматизація звука С Диференціація звуків С-Ш Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит заняття граматика автоматизація звука Ш види переказу буклет графічні символи виховні заходи диференціація с-ц дидактична гра Мнемотехника відео артикуляції звуків Використання сенкану Оптична дисграфія автоматизація звука Л діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедична гра логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д логопедичне заняття диференціація г-х ЗНМ Автоматизація звука Ж звук ж граматичні категорії диктанти Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Словесні ігри Звукові хатинки лінгвістичний тренажер карточки ПЕКС Автоматизація Ш звуковий аналіз слова зимуючі птахи Конспект заняття Антистрес звязне мовлення дрібна моторика казкотерапія Конспекти занятть для дітей ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода