Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [20]Різні статті [2]для батьків [22]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
и


Головна » Статті » Консультації, статті » для вчителів, педагогів, студентів

Корекційні напрями роботи щодо подолання порушень писемного мовлення у молодших школярів

Порушення читання і письма (дислексії і дисграфії) є найпоширенішими дефектами мовлення у дітей молодшого шкільного віку.З кожним роком в початкових класах загальноосвітніх  шкіл збільшується кількість дітей з   порушенням  писемного  мовлення.  Розлади читання і письма  негативно впливають на весь процес навчання, на шкільну адаптацію дітей, на формування особистості і характер всього психічного розвитку дитини.

Саме  тому,   основне завдання вчителя-логопеда в школі - це  своєчасне  виявлення та   попередження  порушення письма і читання, а при неможливості пропедевтичної роботи – своєчасне усунення  помилок  з метою недопущення їх переходу на подальше навчання.Виправлення вад писемного  мовленняскладний і довготривалий процес. Як  свідчить  практика, для вибору   оптимальних  шляхів корекції  необхідна  чітка  діагностика  стану  мовлення  в  цілому,  окремих  його  компонентів,  а також  урахування  віку  дитини  та  індивідуальних особливостей.

На  основі  аналізу  науково-методичної  літератури  та  власного  багаторічного  досвіду  можна  виділити  основні  напрямки  корекційної  роботи  щодо  подолання  порушень  писемного  мовлення  у  молодших школярів.

Дисграфія на основі порушення мовного аналізу і синтезу:

-Аналіз речень і синтез слів у реченні

-Розвиток навички складового аналізу і складового синтезу

-Розвиток навички фонематичного аналізу і фонематичного синтезу

Аграматична дислексія і аграматична дисграфія:

-Уточнення і ускладнення структури речення

-Розвиток функції словозміни

-Розвиток вміння морфологічного аналізу слова

Акустична дисграфія та  артикуляторно-акустична:

-Розвиток фонематичного сприймання

-Навчання простим і складним формам звукобуквенного аналізу й синтезу слів

-Уточнення та співставлення звуків у вимові з опорою на слухове сприймання, а також на тактильні та кінетичні відчуття

-Виділення визначених звуків на рівні складу, слова, словосполучення, речення, тексту

-Визначення місця звука щодо інших

Оптична дислексія і оптична дисграфія:

-Розвиток зорового сприймання і зорового гнозису

-Уточнення і розширення обсягу зорової памяті

-Формування просторового сприймання і просторових уявлень

-Диференціація букв, які змішуються ізольовано, у складах, у словах, у тексті

      Корекційна  робота  з  дітьми-дисграфіками  дає  позитивні  наслідки,  коли  вчитель-логопед  надає   логопедичним заняттям  таку  форму,  в якій здійснюється  не  тільки  корекція мовленнєвого  порушення,  а  водночас  розвивається  увага,  пам'ять,  логічне  мислення,  різні  форми  самоконтролю.

      Доцільно  використовувати  комплексно-ігровий  метод  організації  корекційних  занять (коли  заняття  проводяться  за  єдиною  темою  або  сюжетом) це  сприяє  активізації  мовлення,  розвитку  пізнавальних  процесів  та  розвитку  творчих  здібностей  у  молодших  школярів.Наприклад,  це  можуть  бути  казкові сюжети,  віртуальні  мандрівки,  пригоди, елементи  сюжетно-дидактичної  гри.Практичний  досвід  доводить,  що  такі  заняття  сприймаються  учнями  молодших  класів з  великою  зацікавленістю  і  приносять  високі  результати  в  здійсненні  логокорекційної  роботи.

 

Категорія: для вчителів, педагогів, студентів | Додав: inecca (19.05.2014)
Переглядів: 2718 | Теги: Дислексія, Дисграфія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!

14 грудня 2017 року
Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціальне становлення особистості в умовах суспільних трансформацій: наукові підходи та сучасні практики»

3-4квітня 2018року в м. Київ відбудеться ІІ-га міжнародна науково - практична конференція «Проблеми навчання, виховання та корекції розвитку дітей з аутистичними та інтелектуальними порушеннями в інклюзивних закладах освіти»



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
мовленнєвий розвиток агресивна дитина затримка мовного розвитку гіперактивна дитина дислексия Диференціація С-Ш поради батькам Документація вчителя-логопеда довідник Артикуляційна гімнастика практичний посібник Алалія бінарні заняття Професії в картинках Алалия алалія моторна ікт Життєве та педагогічне кредо Заикание затримка психічного розвитку Методичні посібники Ігри з буквами буклети Скарбничка для батьків Конспекти занять для дітей Навчальні посібники Дидактичні ігри Готуємо руку до письма Логічні ігри презентації Гра Ізографи Посібник Мнемотаблиці Словесні ігри Зондовий масаж Автоматизація звука С Дисграфія Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит заняття граматика Оптична дисграфія автоматизація звука Ш дидактична гра види переказу буклет графічні символи виховні заходи автоматизація звука Л Диференціація звуків С-Ш диференціація с-ц логопедична гра Конспект заняття Мнемотехника Дислексія відео артикуляції звуків Використання сенкану діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедичні схеми-завдання Автоматизація звука Р Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д логопедичне заняття диференціація г-х звук ж Логопедичний масаж граматичні категорії ЗНМ Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Звукові хатинки карточки ПЕКС Автоматизація звука Ж Автоматизація Ш зимуючі птахи диктанти звязне мовлення Антистрес дрібна моторика казкотерапія Конспекти занятть для дітей ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї вірші для масажу Су-Джок


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода