Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [17]Різні статті [2]для батьків [21]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
и


Головна » Статті » Консультації, статті » для батьків

Школа мислення

Школа мислення

Сучасна дитина, вступаючи в життя, починає актив­но пізнавати предметне та соціальне довкілля са­ме в родині. Найближчі й значущі для неї дорослі спеці­ально організовують предметно-ігрове розвивальне се­редовище. Соціальне середовище залишається для малюка більш стабільним і незмінним: мама і тато; бабусі і дідусі; брати й сестри; вихователь, однолітки, — за умо­ви, коли той починає відвідувати групу дитячого садка.

Перебуваючи в соціально-предметному довкіллі, ди­тина долучається до світу умовностей, слів, знаків і сим­волів, міфів, доходить до розуміння, що вони познача­ють реальні предмети та явища. Наукова педагогіка визначає цей процес як оволодіння системою медіа­торів пізнання (дослідження В. Зінченко).

Із самого малечку дитина слухає казки, які їй розпові­дають мама, бабуся. Підростаючи, вона вже береться до самостійного читання казок, а батьки переповідають їй уже складніші міфи та легенди. Дитина знайомиться із символами добра, сили, справедливості, мудрості. В іг­рах вона залюбки використовує предмети-замінники: па­личка слугує ложкою для годування ляльки; кубик — бру­сочком мила; крісло у вітальні — літаком; коробка з-під взуття стає ляльковим будиночком тощо. У малюванні дитина оволодіває мовою графічного зображення, ви­користовуючи колір, форму, величину.

Зазначені види діяльності активно побутують в умо­вах сім'ї, але, зазвичай, без участі батьків, тобто в само­стійному дитячому інтерпретуванні. Ми ж переконані, що участь близьких дорослих у різних видах дитячої ді­яльності робить її більш різноманітною, яскравою, про­дуктивною, Тому слова "Піди сам(а) пограйся" мають зву­чати лише зрідка. А ще участь мами чи тата допомагає вивести гру на інший рівень (у дитини з'являється парт­нер), змінити її вид (від режисерської гри перейти до сюжетно-рольової), отримати емоційне задоволення від незвичного спілкування з рідними людьми.

Часто-густо батьки самі намагаються вчити дитину роз­різняти й використовувати наукову символіку (звук і букву, число й цифру), не володіючи для цього спеціальними знаннями та вміннями. Відтак малому ще складно опа­нувати незрозумілі поняття. Причина ось у чому: непід- готовлені дорослі не пов'язують його труднощі з тим, що дитина у своєму віці ще слабко засвоює якості та закономірності певної діяльності з використанням меді­аторів пізнання. Стихійного досвіду, який перед всту­пом до школи набувається у грі, в зображувальній твор­чості тощо, не досить для того, щоб вона зрозуміла принципи побудови наукової символіки. Тож варто спе­ціально працювати з нею вдома. А педагогам слід оз­найомити батьків з наявністю кількох підходів у розумін­ні пізнавальної діяльності дошкільнят залежно від засобів, які дитина використовує, осягаючи світ навколо.

Психологи, зокрема М. Поддяков, підкреслюють важ­ливість дитячого експериментування у формуванні уза­гальнених способів практичного дослідження конкрет­ної ситуації. Так, удома можна проводити разом з малими нескладні досліди, вдаватися до експериментування у спеціально організованих умовах, а також у щоденній господарсько-побутовій діяльності. Головне, що мають засвоїти діти: заборонено експериментувати з живими істотами. Ті ж нескладні досліди, які дозволяється про­водити з рослинами, не повинні завдавати їм шкоди.Зацікавлять малих різноманітні досліди з водою — зокрема, пе­ретворення її у пару та лід. Процес кругообі­гу води у природі допоможе засвоїти спеціальна модель. До речі, моделювання як один із видів знаково- символічної діяльності (Т. Глотова, С. Сапогова, С. Ле- бедєва), нині набуває поширення, що сприяє зростан­ню інтересу дитини до інтелектуальної діяльності.

Не зайве спробувати навчати дитину складати прості схеми, плани. Скажімо, можна разом з нею намалювати план дитячої кімнати , а чи всієї квартири, роб­лячи на ньому певні поз­начки: вікно; ліжко, іг­рашки; шафа тощо. Або ж можна схематично зо­бразити розташування дитячого садка у мікро­районі, схему дороги до дитячого садка тощо .

Важливе зав­дання дорос­лих — вивчати особливості роз­витку пізнаваль­ної діяльності дошкільнят на основі медіато­рів, а також вста­новлювати по­слідовність використання їх дітьми у процесі природного розвитку. Варто порадити батькам послуговуватись ось такою програмою організації пізнавальної діяльності дитини з використанням медіаторів пізнання.

1.  Ознайомлення із символами в казках. (Здійснюєть­ся з раннього віку).

2.  Ознайомлення зі схематизацією та її особливостя­ми на основі конкретного предметного матеріалу — іграшок, предметів-замінників, порядку дій. (Здійснюється в ігровій та пізнавальній діяльності, у повсякденні).

3.  Навчання класифікації та узагальнення — предме­тів, іграшок, інших матеріалів. Введення знаків. (Здійснюється в пізнавальній діяльності).

4.  Навчання створювати моделі, схеми, плани, орієнту­ватись у них. Підведення до розуміння доцільності й ефективності використання загальноприйнятих зна­ків для збереження та передачі різної інформації. (Здійснюється в ігровій, пізнавальній та навчальній діяльності дітей старшого дошкільного віку).

Усвідомлене використання дітьми медіаторів формує в них уміння обстежувати предмети; тренує дрібну мо­торику рук; розвиває вміння передавати словами сен­сорний досвід; впливає на становлення пізнавальних процесів, мотивації та саморегуляції.

Досягнувши такого рівня розвитку пізнавальної діяль­ності, шестирічна дитина зможе легко адаптуватися до умов навчання у першому класі. І якщо педагогічний про­цес буде ефективним, вона не втратить пізнавального інтересу, вчитиметься охоче.

Завантажити:  https://cloud.mail.ru/public/Fdnm/5rdD6pkza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: для батьків | Додав: sebyadlia2016 (16.01.2017)
Переглядів: 153 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Отдых на море
Отдых в Лазаревском,(район Сочи) Краснодарский край.
В центре города,к морю-5-9 мин.,частный сектор,без посредников.
Комнаты эконом,полулюкс от 1-местных до 4-5.
Адрес:ул. Лазарева 14
Цены 2017 года эконом:
июнь 350-400;
июль- 400-450;
август-450-500;
сентябрь-400-350;
Полулюкс+50 руб.(конд)
тел. 918-20-31-685


АНОНС
Конкурс "Відео до уроку" «Учительський журнал on-line»

II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
агресивна дитина затримка мовного розвитку гіперактивна дитина поради батькам дислексия довідник Ігри з буквами Артикуляційна гімнастика Логопедичний масаж практичний посібник Дисграфія Диференціація С-Ш Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна ікт Життєве та педагогічне кредо Конспекти занять для дітей Заикание затримка психічного розвитку Методичні посібники Навчальні посібники Логічні ігри буклети Скарбничка для батьків Дидактичні ігри Готуємо руку до письма Автоматизація звука Р презентації Гра Дислексія Ізографи Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Зондовий масаж Автоматизація звука С Диференціація звуків С-Ш Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит заняття граматика автоматизація звука Ш види переказу буклет графічні символи виховні заходи диференціація с-ц дидактична гра Мнемотехника відео артикуляції звуків Використання сенкану Оптична дисграфія автоматизація звука Л діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників графо-моторні навички логопедична гра логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д логопедичне заняття диференціація г-х ЗНМ Автоматизація звука Ж звук ж граматичні категорії диктанти Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Словесні ігри Звукові хатинки лінгвістичний тренажер карточки ПЕКС Автоматизація Ш звуковий аналіз слова зимуючі птахи Конспект заняття Антистрес звязне мовлення дрібна моторика казкотерапія Конспекти занятть для дітей ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода