Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [20]Різні статті [2]для батьків [22]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
и


Головна » Статті » Консультації, статті » для батьків

Школа мислення

Школа мислення

Сучасна дитина, вступаючи в життя, починає актив­но пізнавати предметне та соціальне довкілля са­ме в родині. Найближчі й значущі для неї дорослі спеці­ально організовують предметно-ігрове розвивальне се­редовище. Соціальне середовище залишається для малюка більш стабільним і незмінним: мама і тато; бабусі і дідусі; брати й сестри; вихователь, однолітки, — за умо­ви, коли той починає відвідувати групу дитячого садка.

Перебуваючи в соціально-предметному довкіллі, ди­тина долучається до світу умовностей, слів, знаків і сим­волів, міфів, доходить до розуміння, що вони познача­ють реальні предмети та явища. Наукова педагогіка визначає цей процес як оволодіння системою медіа­торів пізнання (дослідження В. Зінченко).

Із самого малечку дитина слухає казки, які їй розпові­дають мама, бабуся. Підростаючи, вона вже береться до самостійного читання казок, а батьки переповідають їй уже складніші міфи та легенди. Дитина знайомиться із символами добра, сили, справедливості, мудрості. В іг­рах вона залюбки використовує предмети-замінники: па­личка слугує ложкою для годування ляльки; кубик — бру­сочком мила; крісло у вітальні — літаком; коробка з-під взуття стає ляльковим будиночком тощо. У малюванні дитина оволодіває мовою графічного зображення, ви­користовуючи колір, форму, величину.

Зазначені види діяльності активно побутують в умо­вах сім'ї, але, зазвичай, без участі батьків, тобто в само­стійному дитячому інтерпретуванні. Ми ж переконані, що участь близьких дорослих у різних видах дитячої ді­яльності робить її більш різноманітною, яскравою, про­дуктивною, Тому слова "Піди сам(а) пограйся" мають зву­чати лише зрідка. А ще участь мами чи тата допомагає вивести гру на інший рівень (у дитини з'являється парт­нер), змінити її вид (від режисерської гри перейти до сюжетно-рольової), отримати емоційне задоволення від незвичного спілкування з рідними людьми.

Часто-густо батьки самі намагаються вчити дитину роз­різняти й використовувати наукову символіку (звук і букву, число й цифру), не володіючи для цього спеціальними знаннями та вміннями. Відтак малому ще складно опа­нувати незрозумілі поняття. Причина ось у чому: непід- готовлені дорослі не пов'язують його труднощі з тим, що дитина у своєму віці ще слабко засвоює якості та закономірності певної діяльності з використанням меді­аторів пізнання. Стихійного досвіду, який перед всту­пом до школи набувається у грі, в зображувальній твор­чості тощо, не досить для того, щоб вона зрозуміла принципи побудови наукової символіки. Тож варто спе­ціально працювати з нею вдома. А педагогам слід оз­найомити батьків з наявністю кількох підходів у розумін­ні пізнавальної діяльності дошкільнят залежно від засобів, які дитина використовує, осягаючи світ навколо.

Психологи, зокрема М. Поддяков, підкреслюють важ­ливість дитячого експериментування у формуванні уза­гальнених способів практичного дослідження конкрет­ної ситуації. Так, удома можна проводити разом з малими нескладні досліди, вдаватися до експериментування у спеціально організованих умовах, а також у щоденній господарсько-побутовій діяльності. Головне, що мають засвоїти діти: заборонено експериментувати з живими істотами. Ті ж нескладні досліди, які дозволяється про­водити з рослинами, не повинні завдавати їм шкоди.Зацікавлять малих різноманітні досліди з водою — зокрема, пе­ретворення її у пару та лід. Процес кругообі­гу води у природі допоможе засвоїти спеціальна модель. До речі, моделювання як один із видів знаково- символічної діяльності (Т. Глотова, С. Сапогова, С. Ле- бедєва), нині набуває поширення, що сприяє зростан­ню інтересу дитини до інтелектуальної діяльності.

Не зайве спробувати навчати дитину складати прості схеми, плани. Скажімо, можна разом з нею намалювати план дитячої кімнати , а чи всієї квартири, роб­лячи на ньому певні поз­начки: вікно; ліжко, іг­рашки; шафа тощо. Або ж можна схематично зо­бразити розташування дитячого садка у мікро­районі, схему дороги до дитячого садка тощо .

Важливе зав­дання дорос­лих — вивчати особливості роз­витку пізнаваль­ної діяльності дошкільнят на основі медіато­рів, а також вста­новлювати по­слідовність використання їх дітьми у процесі природного розвитку. Варто порадити батькам послуговуватись ось такою програмою організації пізнавальної діяльності дитини з використанням медіаторів пізнання.

1.  Ознайомлення із символами в казках. (Здійснюєть­ся з раннього віку).

2.  Ознайомлення зі схематизацією та її особливостя­ми на основі конкретного предметного матеріалу — іграшок, предметів-замінників, порядку дій. (Здійснюється в ігровій та пізнавальній діяльності, у повсякденні).

3.  Навчання класифікації та узагальнення — предме­тів, іграшок, інших матеріалів. Введення знаків. (Здійснюється в пізнавальній діяльності).

4.  Навчання створювати моделі, схеми, плани, орієнту­ватись у них. Підведення до розуміння доцільності й ефективності використання загальноприйнятих зна­ків для збереження та передачі різної інформації. (Здійснюється в ігровій, пізнавальній та навчальній діяльності дітей старшого дошкільного віку).

Усвідомлене використання дітьми медіаторів формує в них уміння обстежувати предмети; тренує дрібну мо­торику рук; розвиває вміння передавати словами сен­сорний досвід; впливає на становлення пізнавальних процесів, мотивації та саморегуляції.

Досягнувши такого рівня розвитку пізнавальної діяль­ності, шестирічна дитина зможе легко адаптуватися до умов навчання у першому класі. І якщо педагогічний про­цес буде ефективним, вона не втратить пізнавального інтересу, вчитиметься охоче.

Завантажити:  https://cloud.mail.ru/public/Fdnm/5rdD6pkza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: для батьків | Додав: sebyadlia2016 (16.01.2017)
Переглядів: 230 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!

3-4квітня 2018року в м. Київ відбудеться ІІ-га міжнародна науково - практична конференція «Проблеми навчання, виховання та корекції розвитку дітей з аутистичними та інтелектуальними порушеннями в інклюзивних закладах освіти»



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
агресивна дитина гіперактивна дитина поради батькам дислексия логопедичне заняття Документація вчителя-логопеда довідник Артикуляційна гімнастика практичний посібник Диференціація С-Ш бінарні заняття Мнемотехника Професії в картинках Алалія Алалия алалія моторна Життєве та педагогічне кредо Заикание Логічні ігри затримка психічного розвитку Навчальні посібники затримка мовного розвитку Конспекти занять для дітей Методичні посібники звязне мовлення Скарбничка для батьків Ігри з буквами Дидактичні ігри Готуємо руку до письма презентації заняття Гра Ізографи Дислексія Посібник Мнемотаблиці мовленнєвий розвиток Зондовий масаж Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит логопедична гра граматика Оптична дисграфія автоматизація звука Ш ікт види переказу Конспект заняття графічні символи буклет виховні заходи автоматизація звука Л Диференціація звуків С-Ш диференціація с-ц Дисграфія відео артикуляції звуків Використання сенкану діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників Автоматизація звука С логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д диференціація г-х дидактична гра звук ж Логопедичний масаж граматичні категорії ЗНМ Автоматизація звука З інклюзія Голосні звуки звуковий аналіз слова звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Словесні ігри Звукові хатинки Автоматизація звука Ж Автоматизація Ш зимуючі птахи буклети диктанти Антистрес дрібна моторика казкотерапія Конспекти занятть для дітей Автоматизація звука Р ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї графо-моторні навички вірші для масажу Су-Джок звуки раннього та середнього онтоге


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода