Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [18]Різні статті [2]для батьків [21]


Відео-поради


Портал у конкурсах
конкурс сайтов
BannerFans.com Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
https://mega-talant.com/


Порадити друзям


Моя кнопка



Безкоштовно SMS



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz
Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
и annahadzhylova


Головна » Статті » Консультації, статті » для батьків

Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для органів мовного апарату: губ, язика, нижньої щепепи, дихання.                                                         
Вона сприяє:                                                                                              
-формуванню у дитини правильної вимови звуків;                                       
-виправленню наявних порушень звуквимови;
-виробленню чіткої дикції;
-успішному оволодінню іноземними мовами;
-ораторського мистецтва.
        Чітка звуковимова та дикція необхідна не тільки для результативного спілкування, але і для успішного оволодіння письмом. Перед тим, як записати слово, ми спочатку його промовляємо про себе. Тому вади звуковимови призводять до неправильного використання букв при письмі.
     Артикуляційна гімнастика не має залишатися надбанням тільки вчителів — логопедів. Вона повинна бути в арсеналі кожного вихователя, учителя початкових класів, керівника гуртка виразного читання, батьків. Засвоюючи з дітьми абетку, навчаючи їх грамоти й читання, батьки, вихователі і вчителі повинні звертати увагу на особливості артикуляції того чи іншого звука, проводити артикуляційні фізкультхвилинки. Коли ми маємо на меті тільки покращення дикції, артикуляційні вправи можуть застосовуватися довільно, у будь-якій послідовності, як ігровий момент або своєрідна щоденна фізкультхвилинка під час різноманітних занять.
          У логопедичній роботі артикуляційна гімнастика є важливою складовою усього комплексу заходів, спрямованих на подолання мовленнєвих вад і виховання правильної вимови звуків. Починати роботу потрібно з вивчення назв органів артикуляції. Наступний крок — навчити дитину спостерігати за роботою органів артикуляції, фіксувати увагу на окремих моментах артикуляції, знаходити спільне і відмінне в положеннях органів під час вимови того чи іншого звука, свідомо керувати рухами щелепи, язика та губ, відчувати їх та контролювати їхню роботу. Дитина має навчитись давати  інформацію про роботу того чи іншого мовленнєвого органа в процесі артикуляції: про положення язика в роті, про напрям струменю повітря, що видихається. Якщо дитина не може словесно описати положення органів артикуляції, їй слід допомогти, задаючи альтернативні запитання: «Губи посміхаються чи витягнуті трубочкою?», «Струмінь повітря тече на кінчик язика чи вбік, у щоку?», «Кінчик язика піднятий угору чи опущений униз і ховається за нижніми зубами?». У кращому засвоєнні дитиною назв органів артикуляції, усвідомленні їх положення та рухів допоможуть схеми, показ того чи іншого органа в себе. Корисним є також моделювання артикуляції за допомогою руки дорослого і самої дитини, тобто унаочнення матеріалу. Наприклад,  язик можна порівняти з кистю руки дитини, показати на ній кінчик язика, спинку, боки, рівчачок. Перш ніж виконувати певну вправу для язика, наприклад «чашечку», дитина вчиться виконувати її власною долонею. Це допомагає дитині краще зрозуміти те, чого від неї хочуть.
       Наступна задача — сформувати артикуляторні (рухомовленнєві) вміння та навички. Рекомендується артикуляційна гімнастика для підготовки правильного артикуляційного укладу. Важливим є правильний підбір вправ для постановки певного звука, послідовність і точність їх виконання. Вправи для язика та губ зміцнюють м’язи, формують м’язову готовність до вимови того чи іншого звука, розвивають, уточнюють та вдосконалюють основні рухи органів мовлення. Гімнастику тривалістю 3 - 5, а іноді 5 - 10 хвилин треба проводити щоденно, щоб закріплювались рухові навички дитини. Спочатку вона проводиться  під контролем зору, перед дзеркалом, у подальшому — без дзеркала, з опорою на власні кінестетичні відчуття дитини. Проводити її потрібно емоційно, в ігровій формі.

Використані джерела:

1.    Хребтова Н. П. Вчись говорити правильно, Харків, Основа, 2010
2.    Різник Г. Е., Зошит для логопедичних занять,  Харків, Ранок,  2007  
3.    Макарова С., Щоб ротик був слухняний, Тернопіль, Підручники і посібники, 2008

Автор: Павлюк Валентина
 
                                 

Категорія: для батьків | Додав: valia (22.03.2014)
Переглядів: 2235 | Теги: Артикуляційна гімнастика | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


АНОНС
Конкурс "Відео до уроку" «Учительський журнал on-line»

II-я МЕЖДУНАРОДНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО АУТИЗМУ «ОТКРЫВАЯ ДВЕРИ»!

з 31 жовтня – 2 листопада 10-й Інтернет-марафон“Інноваційні технології та методики освіти”

IIІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «ІНКЛЮЗІЯ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ»
10 листопада 2017 р.



Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
агресивна дитина затримка мовного розвитку гіперактивна дитина дислексия Диференціація С-Ш Навчальні посібники поради батькам довідник Ігри з буквами Артикуляційна гімнастика практичний посібник Алалія Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Мнемотехника Професії в картинках Автоматизація звука Р Алалия алалія моторна ікт Життєве та педагогічне кредо презентації Заикание затримка психічного розвитку звязне мовлення Логічні ігри Методичні посібники буклети Скарбничка для батьків Конспекти занять для дітей Дидактичні ігри Готуємо руку до письма заняття Гра Ізографи Посібник мовленнєвий розвиток Словесні ігри Зондовий масаж Диференціація звуків С-Ш Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків займенники Диференціація звуків с-з Диференціація свистячих та шиплячих алфавит Дыхательная гимнастика по Стрельник Логопедичний зошит Мнемотаблиці граматика Оптична дисграфія автоматизація звука Ш види переказу графічні символи буклет виховні заходи Конспект заняття диференціація с-ц логопедична гра дидактична гра Дисграфія Дислексія відео артикуляції звуків Використання сенкану автоматизація звука Л діти з особливими потребами атестація педагогічних працівників графо-моторні навички Автоматизація звука С логопедичні схеми-завдання Диференціація звуків р-л диференціація п-б диференціація т-д логопедичне заняття диференціація г-х ЗНМ звук ж Логопедичний масаж граматичні категорії диктанти інклюзія Голосні звуки звук Рь Автоматизація звуків диференціація звуків Ч-Ц Звукові хатинки лінгвістичний тренажер карточки ПЕКС Автоматизація звука Ж звуковий аналіз слова Автоматизація Ш зимуючі птахи Автоматизація звука З Антистрес Конспекти занятть для дітей дрібна моторика казкотерапія ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків.


...


Друзі сайту
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б


Пошук по сайту


Календар


Погода