Ви увійшли якГость
Група "Гости"
Вітаю Вас
Гость
RSS
Вихід
 
 
Каталог статей »
Меню сайту


Вхід на сайт


Знайти:
для вчителів, педагогів, студентів [24] Різні статті [2] для батьків [22]


Порадити друзям


МИ НА Facebook


Моя кнопка



Лічильник
Яндекс.Метрика Flag Counter


Online uCoz


Головна » Статті » Консультації, статті » для батьків

Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для органів мовного апарату: губ, язика, нижньої щепепи, дихання.                                                         
Вона сприяє:                                                                                              
-формуванню у дитини правильної вимови звуків;                                       
-виправленню наявних порушень звуквимови;
-виробленню чіткої дикції;
-успішному оволодінню іноземними мовами;
-ораторського мистецтва.
        Чітка звуковимова та дикція необхідна не тільки для результативного спілкування, але і для успішного оволодіння письмом. Перед тим, як записати слово, ми спочатку його промовляємо про себе. Тому вади звуковимови призводять до неправильного використання букв при письмі.
     Артикуляційна гімнастика не має залишатися надбанням тільки вчителів — логопедів. Вона повинна бути в арсеналі кожного вихователя, учителя початкових класів, керівника гуртка виразного читання, батьків. Засвоюючи з дітьми абетку, навчаючи їх грамоти й читання, батьки, вихователі і вчителі повинні звертати увагу на особливості артикуляції того чи іншого звука, проводити артикуляційні фізкультхвилинки. Коли ми маємо на меті тільки покращення дикції, артикуляційні вправи можуть застосовуватися довільно, у будь-якій послідовності, як ігровий момент або своєрідна щоденна фізкультхвилинка під час різноманітних занять.
          У логопедичній роботі артикуляційна гімнастика є важливою складовою усього комплексу заходів, спрямованих на подолання мовленнєвих вад і виховання правильної вимови звуків. Починати роботу потрібно з вивчення назв органів артикуляції. Наступний крок — навчити дитину спостерігати за роботою органів артикуляції, фіксувати увагу на окремих моментах артикуляції, знаходити спільне і відмінне в положеннях органів під час вимови того чи іншого звука, свідомо керувати рухами щелепи, язика та губ, відчувати їх та контролювати їхню роботу. Дитина має навчитись давати  інформацію про роботу того чи іншого мовленнєвого органа в процесі артикуляції: про положення язика в роті, про напрям струменю повітря, що видихається. Якщо дитина не може словесно описати положення органів артикуляції, їй слід допомогти, задаючи альтернативні запитання: «Губи посміхаються чи витягнуті трубочкою?», «Струмінь повітря тече на кінчик язика чи вбік, у щоку?», «Кінчик язика піднятий угору чи опущений униз і ховається за нижніми зубами?». У кращому засвоєнні дитиною назв органів артикуляції, усвідомленні їх положення та рухів допоможуть схеми, показ того чи іншого органа в себе. Корисним є також моделювання артикуляції за допомогою руки дорослого і самої дитини, тобто унаочнення матеріалу. Наприклад,  язик можна порівняти з кистю руки дитини, показати на ній кінчик язика, спинку, боки, рівчачок. Перш ніж виконувати певну вправу для язика, наприклад «чашечку», дитина вчиться виконувати її власною долонею. Це допомагає дитині краще зрозуміти те, чого від неї хочуть.
       Наступна задача — сформувати артикуляторні (рухомовленнєві) вміння та навички. Рекомендується артикуляційна гімнастика для підготовки правильного артикуляційного укладу. Важливим є правильний підбір вправ для постановки певного звука, послідовність і точність їх виконання. Вправи для язика та губ зміцнюють м’язи, формують м’язову готовність до вимови того чи іншого звука, розвивають, уточнюють та вдосконалюють основні рухи органів мовлення. Гімнастику тривалістю 3 - 5, а іноді 5 - 10 хвилин треба проводити щоденно, щоб закріплювались рухові навички дитини. Спочатку вона проводиться  під контролем зору, перед дзеркалом, у подальшому — без дзеркала, з опорою на власні кінестетичні відчуття дитини. Проводити її потрібно емоційно, в ігровій формі.

Використані джерела:

1.    Хребтова Н. П. Вчись говорити правильно, Харків, Основа, 2010
2.    Різник Г. Е., Зошит для логопедичних занять,  Харків, Ранок,  2007  
3.    Макарова С., Щоб ротик був слухняний, Тернопіль, Підручники і посібники, 2008

Автор: Павлюк Валентина
 
                                 

Категорія: для батьків | Додав: valia (22.03.2014)
Переглядів: 3585 | Теги: Артикуляційна гімнастика | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
РЕКЛАМА
Від Вас - матеріал,фотографії,побажання кольорів.
Від мене - якісний, яскравий матеріал у форматі Microsoft PowerPoint або mp4.


Сертифікат
Вартість сертифікату 15 грн. або 60 руб


Пошук за тегами
мовленнєвий розвиток агресивна дитина гіперактивна дитина поради батькам Ігри з буквами практичний посібник Документація вчителя-логопеда бінарні заняття Професії в картинках Алалия алалія моторна Диференціація С-Ш затримка мовного розвитку Логопедичний масаж Методичні посібники Навчальні посібники Логічні ігри Скарбничка для батьків Конспекти занять для дітей Дидактичні ігри Готуємо руку до письма звязне мовлення заняття презентації Гра Дислексія Посібник Мнемотаблиці Словесні ігри Зондовий масаж Абетка у віршах Автоматизація сонорних звуків алфавит Логопедичний зошит граматика ікт види переказу буклет графічні символи виховні заходи Диференціація звуків С-Ш дидактична гра Мнемотехника Дисграфія відео артикуляції звуків Використання сенкану Оптична дисграфія атестація педагогічних працівників графо-моторні навички Автоматизація звука С логопедична гра логопедичні схеми-завдання логопедичне заняття автоматизація звука Л Автоматизація звука Ж граматичні категорії Автоматизація звука З автоматизація звука Ш Голосні звуки звуковий аналіз слова Автоматизація звуків Автоматизація Ш буклети диктанти Антистрес Конспект заняття ігри з голосними буквами голосні букви букви й-ї Диференціація звуків р-л вірші для масажу Су-Джок Алалія абетка-розмальовка гімнастика для очей відео-гра Автоматизація звука Р відеогра індивідуальна робота звуконаслідування Буквар викликаємо голосні звуки викликаємо звуки інклюзія аутизм Автоматизація Р автоматизація Р -ДР-ТР- Конспекти занятть для дітей міжпівкульна взаємодія Автоматизація звука Ч Пори року ЗНМ Графомоторні навички букви и-е ІРЦ інклюзія в дитячому садочку Артикуляційна гімнастика біоенергопластика Презентація воркшоп свистячі звуки


Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків


Друзі сайту
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Школьный дворик Рудаковой Лидии
Сходинки до вершин знань
Перша сходинка школяра
 Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни
Сайт 2-Б
Спільнота освітян УМІТИ ВЧИТИ


Пошук по сайту


Календар


Погода