№1"Розвиток фонематичного слуху у дітей"
Фонематичний слух—здатність людини до розпізнавання звуків мовлення. Формування фонематичного слуху відбувається у дітей піч час сприйняття усного мовлення оточуючих і. одночасно, при власному промовлянні слів.
Фонематичний слух відповідає за розрізнення фонем (звуків) мовлення. Він допомагає нам розрізняти слова і форми слів. Схожі за звучанням, і правильно розуміти зміст сказаного.
Розвинений фонематичний слух необхідний для навчання читанню та письму, а в подальшому— і для вивчення іноземних мов.
Коли у дитини погано розвинений фонематичний слух, вона може плутати близькі за звучанням фонеми. Це, в свою чергу, може гальмувати процес розвитку зв’язного мовлення, навчання читанню та письму, адже якщо дитина погано вміє розрізняти звуки, вона буде сприймати ( запам’ятовувати, вимовляти, писати) те, що вона почула, а не те, що їй сказали насправді. Звідси—помилки у мовленні, читанні, письмі.
№2"Артикуляційна гімнастика для свистячих звуків"
Багатьох батьків хвилює проблема правильної звуковимови дитини. Для того, щоб дитяче мовлення було чітким і зрозумілим іншим людям, необхідно працювати над розвитком м'язів артикуляційного апарату. Існують спеціальні вправи для розвитку рухливості, спритності язика, губ, щік, під'язикової вуздечки, які називаються артикуляційною гімнастикою. Нижче до вашої уваги представлений комплекс артикуляційної гімнастики для групи свистячих звуків.
№3 "Активізація мязів мякого піднебіння та глотки"
У логопедичній літературі ринолалія визначається як порушення тембру голосу та звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовленнєвого апарату. При ринолалії артикуляція звуків відрізняється від норми. Так, при нормальній фонації у дитини під час вимови усіх (крім носових) звуків мовлення, відбувається відділення носоглоткової та носової порожнин від глоткової та ротової. Під час мовлення м'яке піднебіння безперервно опускається та піднімається на різну висоту в залежності від звуків, що вимовляються та швидкості мовлення. При порушенні функцій піднебінно-глоткового зімкнення з’являється специфічний для ринолалії носовий відтінок мовлення.
Для стимуляції, розтягнення і підвищення пластичності тканин м’якого піднебіння з одночасною активізацією задньої стінки глотки, а також для досягнення достатнього контакту м’якого піднебіння з верхнім «стискувачем» глотки рекомендується виконувати наступні вправи:
|